Wednesday 28 August 2013

Mengapa??

Kadang kala kehidupan penuh dengan warna-warni, ada warna yg m'ceriakan hari-hari kita dan ada pulak warna yang kurang ceriakan hari-hari kita..ada juga pepatah atau orang kata manusia boleh berubah sekelip mata, dan itu yang terjadi pada aku sekarang..aku tahu cinta,kerja atau semua adalah hak masing-masing.Tapi kalau m'permainkan hati perasaan orang lain adakah itu benda baik? atau dipanggil kejam? Paling terkejut orang yang berubah adalah teman yang rapat dengan kita suatu masa dahulu.Kenapa hati perempuan selalu terluka dan tak bernasib baik??
Aku tahu itu semua adalah takdir, adakala takdir amat m'yakitkan hati dan perasaan dan akan terus menusuk dalam jiwa sanubari.Aku juga pernah alami kecewa dalam bercinta, tapi aku gagahkan jua diri untuk teruskan kehidupan aku, sebab aku tak nak mereka-mereka pikir yang aku adalah seorang perempuan yang lemah.Hakikatnya memang aku akui, jiwa meronta dan menangis mengenangkan apa yang terjadi dan mengapa aku yang terpilih.Aku hanya pikir positif, dan chill out.
Semoga aku terus tabah dalam hadapi dugaan dan rintangan yang m'datang, insyaallah.Aku sedih bila dapat tahu kawan sekaum aku "seorang wanita atau perempuan" mgalami benda yg sama yg pernah aku lalui.Kenapa bila perempuan x setia, perempuan akan di labelkan perempuan kejam dan gatal?? kenapa pulak lelaki boleh berubah hati sekelip mata dan meninggalkan wanita yang pernah susah senang bersama? kenapa pulak bila kaum lelaki dah senang atau maju dalam hidup, perempuan yang bersusah payah bersama mereka dibuang dalam hidup mereka bulat2.Tapi aku percaya pada "karma" suatu masa dan ketika semua akan terbalas.

No comments: