Saturday 2 February 2013

Bila hati ku sayu . . .


Ya Allah, hati aku sayu sangat..tatkala bertemu ayah yg lama aku x ketemu..ini bukanlah jejak kasih tapi realiti sebuah kehidupan yang aku lalui..tika ini dan saat ini aku redha jika ini jalan kehidupan aku.Aku terima segalanya dgn ikhlas..tp x salah kan kalau aku nak nyatakan atau luahkan bahawa aku teramat jelous pada mereka atau teman-teman lain yang mempunyai sebuah keluarga yg sempurna + perfect..Ya Allah jika aku perolehi segalanya, tentu hidup aku bahagia seperti mereka..Aku hanya mampu membawa diri dan berdikari untuk teruskan kehidupan ini.Aku harus tempuhi segala dugaan dan cabaran hidup di luar sana.Aku akui kadang kala aku tersangat lemah dan memerlukan sokongan dari keluarga juga tapi itu semua hanya boleh terjadi dalam mimpi tidur yg terindah..mustahil semua itu akan berlaku, sekiranya diberikan peluang untuk aku dan ayah ku bersama..aku bersyukur ke hadrat illahi dan aku akan hargai peluang tersebut..Aku cuba tersenyum walaupun hakikatnya aku cemburu dgn mereka-mereka yang punya tempat mengadu dan ada sokongan moral dari ayah,ibu dan adik beradik mereka.Ya Allah, aku terima segala ujian yg diberikan pada aku dan selalu berdoa semoga aku diberikan petunjuk ke jalan yg di redhai dan jauhi segala mungkar..insyaallah.

No comments: