Friday 26 October 2012

Suatu ketika dan kini

Aku seorang yang kecik molek orangnya even orang asyik cakap aku "pendek", tapi aku bersyukur kerana memiliki semua kesempurnaan kecuali ketinggiaan, xdelah pendek sangat kot (nak sedapkan hati,haha).Aku punya ramai kawan-kawan yg sentiasa mengambil berat dan menyayangi aku, aku juga amat sayang kawan-kawan aku..Aku anak tunggal, mak aku dah meninggal tika aku berusia 27hari..maka aku xpernah kenal atau jumpa arwah mak aku, tapi aku tau mak aku seorang yang kuat dan tabah.Nenek aku ckp, mak seorang yang sangat rajin bekerja dan baik..so tempias tuh adalah kat aku..sometimes aku rasa jeles dgn orang lain yang ada mak, yelah boleh manja2 dan gedik2 dgn mak dorang..aku pulak hanya mampu simpan dan pendam sahaja.Ayah aku seorang yang baik, tapi aku terpaksa jauhkan diri aku..walaupun seinci sbb untuk melihat ayah aku bahagia, aku lakukan.Kini usia aku dah 26 tahun, tp aku masih rasa mcm baru semalam dilahirkan.Zaman kecik-kecik korang mesti best kan?? Zaman kecik aku penuh dgn kepahitan dan kegelapan dan aku sendiri x percaya masih diberikan peluang untuk terus bernafas di muka bumi ini, tp adakalanya aku rasa x larat sangat2, penat sgt untuk menjaga hati orang lain sehingga hati aku mcm dah jadi batu belah batu bertangkup.Seriusly aku jeles tgk orang lain ada perfect family, ada mak dan ayah..kejayaan korang mesti dapat dikongsikan bersama.Aku plak, hanya senyum dan x dpt nak luahkan apa yang terbeku.Aku doa suatu masa, ALLAH berikan kesempatan untuk aku rasa kasih sayang dari ayah aku yang telah lama hilang.Kami mcm dah jauh sangat.Aku dah usaha, selebihnya biarlah ALLAH yang tunjukkan.Tapi aku selalu berdoa semoga aku dijauhkan perasaan dendam pada ayah aku, sebab aku xnak jadi anak derhaka..kalo nak ckp soal TERASA HATI atau MAKAN HATI semua tuh dah mcm makan minum aku..aku xtau kenapa jalan hidup aku sudah tertulis mcm neh..tapi aku redha dan x baik merungut.Kalau diberikan peluang, aku nak hidup berdua sahaja dgn ayah aku..aku xnak ada orang ke-3..aku nak ssh senang bersama ayah dan suka duka bersama..tapi aku tahu itu semua hanya mimpi atau citer dongeng.Aku paling hiba time meniti hari kelahiran aku, tiada wish dari ayah..tapi aku kena pikir kenapa ayah aku jadi macam tuh?? Aku x boleh nangis, aku kena kuat dan tabah..sebab ini adalah jalan kehidupan aku..aku tahu kalo perempuan lain ditempat aku, belum tentu mampu untuk teruskan kehidupan..tapi inilah realiti sebenar kehidupan aku, tersenyum dan gembira disebalik senyuman.

No comments: