Saturday, 29 September 2012

Dugaan yg x pernah habis . . .

kenapa mesti ada perasaan hasad dengki?? ianya mmg telah tercipta sejak azali, maybe...
Apa yang korang rasa, jika korang sikit pun xde sentuh atau jentik pun seseorang, alih-alih nama korang dah diburukkan, mesti sakit hati yg teramat kan?? hanya org yang mengalami sahaja tahu betapa sakitnya terkena..
Kadang-kala, kita baik orang xtau..kdg2 kita terlalu menjaga hati dan perasaan orang lain sehingga hati sendiri x terjaga?? tp kita tetap akan dipandang serong atau orang lain akan dengki...
boring sungguh, adakah patut kalo kita x perlu berlaku terlalu baik..sbb bila terlalu baik, seolah kita x dpt apa..tp kuasa Allah hebat, cuma cepat atau lambat je pembalasan pada mereka tersebut..
Seriusly, kdg-kala aku memang x dpt tahan semuanya, sebab dari kecik hingga sekarang semua serba x kena, bila aku dpt menikmati kehidupan seperti orang lain..paling sakit hati aku x kaco orang..tp orang yang kaco aku..nasib badan, kira orang tuh prihatin la kat aku, mcm artis plak nok !!! haha..

2 comments:

Ahmad Saufe said...

Bersyukurlah kita masih beri peluang di uji oleh Allah. :)

- said...

ye saya sentiasa bersyukur..
allhamdulillah